Zapraszamy na nasz blog
Gimnazjum im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie

Kronika szkoły

Wyjazd do Anglii

8 października rozpoczął się pierwszy dzień naszej podróży do Anglii. Zaczął się dość wcześnie, około godziny drugiej rano, ale każdy był pełen energii i sił. Dla nas, uczniów, była to pierwsza podróż samolotem. Nie okazała się jednak taka straszna, jak myśleliśmy na początku. Od razu zaczęliśmy odkrywać zakątki Londynu. Już w drodze z samolotu odwiedziliśmy London Bridge - zwodzony most. Później poszliśmy do National Galery. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy tak dużej ilości przepięknych obrazów znanych malarzy. Arcydzieła wywarły na nas ogromne wrażenie. Byliśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi, dlatego wstąpiliśmy do Harrods"a. W tym centrum handlowym każdy zrobił małe, ale zadowalające zakupy. Odwiedziliśmy także London Eye, aby ujrzeć z góry wszystkie szczegóły znajdujące się w Londynie. Nie zapomnieliśmy odwiedzić Oxford Street, gdzie także zrobiliśmy nieduże zakupy.

W końcu nadszedł wyjątkowo emocjonujący moment - pierwszego spotkania z angielską rodziną. Na szczęście wszyscy okazali się niezwykle uprzejmi i mili. Bardzo zaciekawiła nas angielska szkoła - King Edward School IV. Może wydać się to zaskakujące, ale uczniowie mają tam tylko 3 lekcje dziennie... tylko po 100 minut! Każdy wybiera większość przedmiotów, których chce się uczyć. Byliśmy naprawdę zaskoczeni. Mieliśmy okazję uczestniczyć w niektórych zajęciach - na lekcjach muzyki uczyliśmy się rytmów afrykańskich na zajęciach sportowych braliśmy udział w rozgrywkach prowadzonych przez uczniów, a na plastyce mogliśmy sami zaprojektować swoje koszulki.

Zwiedziliśmy Bury St Edmuds - miejscowość, w której znajdowała się szkoła - jak również Cambridge - miasteczko, które słynie z dużej ilości uniwersytetów. Nadszedł w końcu dzień powrotu do Polski. Wszystkim podobały się dni spędzone w Anglii, ale cieszyliśmy się, że już wracamy do domu.

Naprawdę wyjazd do Wielkiej Brytanii okazał się wyjątkowy. Zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc, poznaliśmy, jak wygląda życie Brytyjczyków i ... podszkoliliśmy swój angielski. Oczywiście poznaliśmy wiele różnych miłych osób nie tylko z Anglii, ale również z Finlandii, Niemiec i Hiszpanii. Z wielką niecierpliwością czekamy teraz na przyjazd uczniów z zagranicy do Polski. W naszej szkole zagoszczą prawdopodobnie w maju.

Sylwia Rutkowska kl. II E

Wyjazd do Anglii - fotogaleria
(aby powiększyć zdjęcie, kliknij na miniaturkę)

Na lotnisku im F. Chopina w Warszawie lotnisko Heathrow wita nas wesoło Tower Bridge w Londynie – jedna z atrakcji turystycznej
Pod pałacem Buckingham jak zawsze dużo turystów w London Eye – razem z grupą z Niemiec znaleźliśmy się w centrum demonstracji przeciw wojnie w Palestynie
londyńska budka telefoniczna stajnie krolewskie również mają swoją straż w tle – Big Ben
zrobiliśmy drobne zakupy w Harrodsie czekamy na pociąg w londyńskim metrze podróż do Bury St Edmunds
szkoła King Edward VI School wita przybyszów my mamy orkiestrę dętą, oni - smyczkową ten zespół gra  tradycyjne, ludowe  utwory
szkoła King Edward VI School wita przybyszów my mamy orkiestrę dętą, oni - smyczkową ten zespół gra tradycyjne, ludowe utwory
na lekcji muzyki praca w grupach – uczymy się rytmów afrykańskich lekcja wychowania fizycznego – Piotrek daje popis swoim umiejętnościom
podczas lekcji wych fiz uczyliśmy się również śpiewać my byliśmy na lekcjach, a nauczyciele pracowali nad programem
na szkolnej stołówce – brytyjski lunch brytyjskie tosty smakują nam Informacje  o Comeniusie w szkole brytyjskiej
na szkolnej stołówce – brytyjski lunch brytyjskie tosty smakują nam Informacje o Comeniusie w szkole brytyjskiej
najlepsza uczennica w szkole pochodzi z Polski ! Piotrek i Andy – razem dobrze się bawili Cambridge to  „ most na rzece Cam”
najlepsza uczennica w szkole pochodzi z Polski ! Piotrek i Andy – razem dobrze się bawili Cambridge to „ most na rzece Cam”
jeden z uniwersytetów w Cambridge każda uczelnia ma togi o różnych kolorach podczas zwiedzania Cambridge padał deszcz ale...
... nam to nie przeszkadzało nasi brytyjscy przyjaciele cała drużyna Comeniusa

Powrót

gimnazjum, szkoła, szkolnictwo, klasa, klasy, uczeń, uczniowie, oceny, rodzice, oświata, Wasilków, ksiądz, Rabczyński,Samorząd Uczniowski, lekcje, lekcja