Zapraszamy na nasz blog
Gimnazjum im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie

Kronika szkoły

Ostatnie spotkanie Comeniusa - Stadtbergen , maj 2009

Ostatnie spotkanie uczestników programu Socrates Comenius odbyło się w maju w Stadtbergen. Jak zawsze organizatorzy przygotowali sporo niespodzianek. Podczas pobytu w kampusie młodzieżowym w Dinkelscherben młodzież brała udział w wielu grach i zabawach , co przyczyniło sie do nawiązania wzajemnych przyjaźni. Środę spędziliśmy na wycieczkach. Najpierw pojechaliśmy na południe Bawarii do Allgeau, gdzie zwiedziliśmy jedną z bawarskich mleczarni. Następnie wyruszyliśmy do zamku Neuschwanstein, który jest położony wysoko w górach. Droga do zamku nie zawsze była łatwa do pokonanie , ale za to mogliśmy podziwiać piękne bawarskie widoki. Inną atrakcją była wycieczka do Monachium, gdzie zwiedziliśmy Allianz Arenę. Fani piłki nożnej mieli niepowtarzalną okazję znaleźć się w tych miejscac , w których piłkarze przygotowują się przed meczem. To było naprawdę niezapomniane doświadczenie. Szkoła w Stadtbergen posiada teatr kukiełkowy. W piątek, podczas, gdy niektórzy uczniowie zajmowali się gotowaniem lunchu, pozostali pracowali nad szkolnym przedstawieniem. Mogliśmy zobaczyć jak przygotowuje się przedstawienie przy udziale marionetek i stwierdziliśmy, ze nie jest to takie proste. Piątkowe popołudnie chłopcy spędzili w lesie przygotowując teren do leśnych zajęć. Była to ciężka praca, ale efekt był zadawalający. Nauczyciele pracowali nad końcowym produktem współpracy – przewodnikiem, oraz podsumowali trzy lata współpracy. Wszyscy byli zgodni, że te trzy lata były bardzo udane i owocne dla naszych szkół. Mamy nadzieję, że będziemy mieli okazję pracować razem w następnych latach.

Ostatnie spotkanie Comeniusa - Stadtbergen maj 2009 - galeria
(aby powiększyć zdjęcie, kliknij na miniaturkę)

Podczas podróży pociągiem  do Warszawy Na lotnisku Pani dyrektor szkoły i burmistrz Stadtbergen witają nas na uroczystym apelu
Podczas podróży pociągiem do Warszawy Na lotnisku Pani dyrektor szkoły i burmistrz Stadtbergen witają nas na uroczystym apelu
Uczniowie witali nas w języku polskim i włoskim Podczas powitania Występy uczniów szkoły podstawowej
Występy uczniów szkoły podstawowej Na uroczystym apelu Szkoła wita nas  ”  po polsku”
Występy uczniów szkoły podstawowej Na uroczystym apelu Szkoła wita nas ” po polsku”
Pani  Karen Fink – dyrektor szkoły przyjmuje od nas ludowe wycinanki W szkolnym klubie Podczas zwiedzania Augsburga
Pani Karen Fink – dyrektor szkoły przyjmuje od nas ludowe wycinanki W szkolnym klubie Podczas zwiedzania Augsburga
W drodze do  kampusu  w  Dinkelscherben Kampus był położony  daleko od miasta w pięknym lesie Wieczorem dogrzewaliśmy się przy ognisku
W drodze do kampusu w Dinkelscherben Kampus był położony daleko od miasta w pięknym lesie Wieczorem dogrzewaliśmy się przy ognisku
Następnego dnia wszyscy uczniowie mieli zbudować konstrukcję z listewek Jedni pracują inni pilnują postępów pracy Podczas wspólnej pracy
Cała nasza ekipa Wieczorem wybraliśmy się pograć w kręgle To będzie rzut!
Prezentacja w mleczarni  u podnóży Alp Podczas zwiedzania mleczarni W mleczarni
Prezentacja w mleczarni u podnóży Alp Podczas zwiedzania mleczarni W mleczarni
W drodze do zamku Neuschwanstein Nie zawsze droga była łatwa do pokonania W drodze na zamek….
mieliśmy sporo czasu… … aby podziwiać piękno przyrody Dotarliśmy do celu
Cel naszej wędrówki – zamek   Neuschwanstein W zakładzie Erhardt &Leime wita nas sama pani prezes Mrs. Leimer Nasz przewodnik tłumaczy……
Cel naszej wędrówki – zamek Neuschwanstein W zakładzie Erhardt &Leime wita nas sama pani prezes Mrs. Leimer Nasz przewodnik tłumaczy……
na czym polega praca w ich zakładzie Przeglądamy się pracy uczniów,…. ……którzy odbywają tutaj praktyki
W zakładzie Erhardt &Leimer Wspólne zdjęcie w Erhardt &Leimer Zwiedzamy Allianz  Arenę
W zakładzie Erhardt &Leimer Wspólne zdjęcie w Erhardt &Leimer Zwiedzamy Allianz Arenę
To  był mecz …..! W Monachium Piękny widok na Monachium
To był mecz …..! W Monachium Piękny widok na Monachium
W piątek niektórzy  z nas…. …. przygotowywali posiłki Podczas pracy w kuchni
W piątek niektórzy z nas…. …. przygotowywali posiłki Podczas pracy w kuchni
Wszędzie towarzyszy szył nam aparat fotograficzny pana Wosia Pozostałe osoby pracowały …. ….  w szkolnym teatrze ….
nad przedstawieniem kukiełkowym Efekty naszej pracy Podczas pracy nad przewodnikiem
Podczas pracy nad przewodnikiem Piątkowe popołudnie…. chłopcy spędzili w lesie….
….ciężko pracując Prace w lesie nie są łatwe Podczas pracy w lesie
Na kolację pożegnalnej będzie podawany polski żurek Ekipa niemiecka  przygotowuje posiłek Wracamy do domu!
Na kolację pożegnalnej będzie podawany polski żurek Ekipa niemiecka przygotowuje posiłek Wracamy do domu!

Powrót

gimnazjum, szkoła, szkolnictwo, klasa, klasy, uczeń, uczniowie, oceny, rodzice, oświata, Wasilków, ksiądz, Rabczyński,Samorząd Uczniowski, lekcje, lekcja