Zapraszamy na nasz blog
Gimnazjum im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie

Kronika szkoły

Trzecia wizyta w Bagnolo Mella – 19-25 październik 2008

Trzecia, ostatnia wizyta we Włoszech, na którą pojechali uczniowie Agnieszka Gęsiewska, Magdalena Kopaczeska, Joanna Wądołowska, Patryk Różak i Janek Stasiewicz oraz nauczyciele: Alina Pieszko, Małgorzata Szwabowicz, Urszula Zajkowska i Lucyna Bejm, odbyła się w dniach 19-25 października 2008. Pogoda była bardzo słoneczna – ponad 20 stopni, więc czuliśmy się jak na wakacjach.

Pierwszego dnia wraz z naszymi przyjaciółmi z Włoch i Niemiec udaliśmy się do malowniczej wioski w górach – Astrio. Było to duże doświadczenie dla nas. Mieliśmy okazję podziwiać piękno przyrody, oraz poznać pracę ludzi tam mieszkających. Co więcej, mogliśmy zrozumieć jak ważną rolę w życiu człowieka odgrywa woda. Byliśmy podzieleni na pięć grup i naszym zadaniem była praca nad projektem dotyczącym „wody, człowieka i pracy”. Podczas naszych wycieczek robiliśmy zdjęcia, które zostały później wykorzystane do naszych projektów.

Następnym etapem naszego pobytu było zwiedzanie nowoczesnej hydro-elektrowni w Edolo, gdzie dowiedzieliśmy się w jaki sposób woda z gór jest wykorzystywana do produkcji energii. Innym miejscem, w którym woda odgrywa ważną rolę był zakład kowalski produkujący narzędzia rolnicze, oraz młyn, gdzie mogliśmy zobaczyć jak z różnych ziaren wyrabiana jest mąka.

W czwartek zakłady, które były przez nas zwiedzane miały inny charakter. Najpierw byliśmy w Tattile – nowoczesnej firmie produkującej inteligentne kamery, a następnie w innej firmie – Ehrardt & Leimer –mieliśmy okazję zobaczyć jak te kamery wykorzystywane są do produkcji materiałów.

Zwiedzane firmy i zakłady były bardzo ciekawym doświadczeniem. Obserwowaliśmy dwa światy pracy – jeden oparty na bogactwie przyrody jakim jest woda, i drugi – nowoczesny, oparty na technologii wymyślonej przez człowieka.

Pięć dni minęło bardzo szybko. Zaprzyjaźniliśmy się z uczniami z Włoch i Niemiec i obiecaliśmy sobie być w kontakcie. Mamy przecież nadzieję , że kiedyś się znowu zobaczymy.

Trzecia wizyta w Bagnolo Mella 19-25 październik 2008 - fotogaleria
(aby powiększyć zdjęcie, kliknij na miniaturkę)

Pierwsze spotkanie z goszczącymi rodzinami. Uroczyste powitanie na sali konferencyjnej Uczniowie przygotowali powitanie w języku angielskim, niemieckim i polskim
Prezenty od uczniów dla szkoły niemieckiej i polskiej Wyjazd do Astrio miał na celu poznanie pięknej przyrody… … znaczenia wody w przyrodzie…
… oraz pracy  mieszkańców gór. Wycieczki w góry … zbieranie kasztanów…
… oraz pracy mieszkańców gór. Wycieczki w góry … zbieranie kasztanów…
…oraz  obserwowanie przyrody Pan dyrektor wyjaśnia na czym maja polegać nasze projekty zostaliśmy podzieleni na kilka zespołów
…oraz obserwowanie przyrody Pan dyrektor wyjaśnia na czym maja polegać nasze projekty zostaliśmy podzieleni na kilka zespołów
zespoły miały charakter „ międzynarodowy” korzystaliśmy z pomocy nauczycieli praca w zespole
zwiedzamy jedną z największych hydroelektrowni w Europie w Edolo pani inżynier wyjaśnia nam w jaki sposób woda „produkuje” energię w elektrowni musieliśmy nosić ochronne kaski
w hydroelektrowni takimi rurami woda spływa z  ogromną siłą z gór tworząc energię piknik na świeżym powietrzu
w hydroelektrowni takimi rurami woda spływa z ogromną siłą z gór tworząc energię piknik na świeżym powietrzu
mięliśmy okazję poznać inne znaczenie wody np. w pracy kowala w Bienno… … który wyrabia  różne narzędzia
mięliśmy okazję poznać inne znaczenie wody np. w pracy kowala w Bienno… … który wyrabia różne narzędzia
cała kolekcja narzędzi wyrabianych u kowala nawet taki miecz został tutaj zrobiony woda jest niezbędna w młynie
pani przewodnik wyjaśnia  na czym polega praca w młynie Patryk i Janek sprawadzają z czego robi się mąka wspólne zdjęcie w Bienno
pani przewodnik wyjaśnia na czym polega praca w młynie Patryk i Janek sprawadzają z czego robi się mąka wspólne zdjęcie w Bienno
w czwartek nasze zwiedzanie miało inny charakter jesteśmy w nowoczesnym zakładzie produkującym „ inteligentne kamery”- Tattile nasz przewodnik opowiada nam jak powstaje kamera
mamy okazję obserwować pracę inżynierów, która bywa bardzo precyzyjna firma   Ehrardt & Leimer
mamy okazję obserwować pracę inżynierów, która bywa bardzo precyzyjna firma Ehrardt & Leimer
tutaj dowiedzieliśmy się jak inteligentne kamery są wykorzystywane w produkcji tkanin pan inżynier stara się nam wyjaśnić …. … w jaki sposób kamera kontroluje etapy produkcji tkanin
wspólne zdjęcie przed zakładem Erhart & Leimer zwiedzamy Bergamo w Bergamo
humory nam dopisywały w szkole na zajęciach Agnieszka popisuje się swoim angielskim
w szkole Patryk kończy robić projekt Janek ze swoim zespołem pracują nad projektem
lekcja matematyki pani Ala Pieszko na lekcji matematyki po włosku matematyka włoska i polska są bardzo podobne
na wspólnej kolacji z rodzicami częstowano nas takimi przysmakami podczas kolacji z rodzicami…. … była świetna zabawa
ostatnie zdjęcie z naszymi rodzinami – za chwilę się rozstajemy!

Powrót

gimnazjum, szkoła, szkolnictwo, klasa, klasy, uczeń, uczniowie, oceny, rodzice, oświata, Wasilków, ksiądz, Rabczyński,Samorząd Uczniowski, lekcje, lekcja Gimnazjum im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie