Zapraszamy na nasz blog
Gimnazjum im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie

Kronika szkoły

Druga wizyta gości z Niemiec i Włoch w Wasilkowie

Dnia 14 października ponownie odwiedzili nas przyjaciele z Niemiec i Włoch. Tym razem mieliśmy okazję gościć uczniów z obu państw. Podobnie jak w maju, nauczyciele mieszkali w hotelu, uczniowie natomiast doświadczali gościnności rodzin naszych uczniów. Przygotowaliśmy wiele atrakcji, chcieliśmy bowiem, aby nasi goście dobrze wspominali swój pobyt w Wasilkowie.

W poniedziałek w naszej szkole odbyły się uroczystości związane z Narodowym Dniem Edukacji. Nasi goście mieli okazję zobaczyć jak dzień ten jest obchodzony w naszym kraju. Nauczyciele z zagranicy byli mile zaskoczeni życzeniami od Samorządu Uczniowskiego. Wszyscy byli bardzo wzruszeni przedstawieniem na uroczystym apelu i mieli dużo zabawy podczas gali wręczania „Złotych Belfrów”.

Wtorek był dniem zwiedzania zakładów pracy. Mieliśmy okazję dowiedzieć się na czym polega praca w Białostockich Wodociągach , oraz poznać proces produkcji dywanów w fabryce dywanów „Agnella”. Jednak najlepszym programem dnia była dyskoteka dla uczniów, która odbyła się popołudniu.

Bardzo duże wrażenie na przybyszach z zagranicy zrobiła Warszawa, którą zwiedzaliśmy w środę. Chodząc po Starówce, goście z ciekawością słuchali naszej historii opowiadanej przez przewodnika. Mieli okazję również podziwiać Zamek Królewski i widok na Warszawę z ostatniego piętra Pałacu Kultury i Nauki.

Niemałe wrażenie zrobiła również wycieczka do Białowieży w czwartek. Tam goście zwiedzali Muzeum Przyrody, oraz Rezerwat Żubra, gdzie najważniejszą atrakcją były oczywiście żubry. Wiele uciechy sprawiła przejażdżka kolejką wąskotorową w Hajnówce, która z prędkością 30km/h zawiozła nas na leśną polanę. Tam wszyscy mieli okazję na trochę odpoczynku przy ognisku, pieczonych kiełbaskach i gorącym bigosie.

Piątek – to dzień wspólnych prac. Uczniowie z Włoch, Niemiec i Polski dzielili się swoimi kulinarnymi umiejętnościami przy wykonywaniu sałatek. Następnie swoje wrażenia z wykonywanej pracy oraz, z doświadczeń zdobytych na wycieczkach, przenosili na plakaty o wybranych zawodach. Cztery grupy przedstawiało swoje wyobrażenia na czym polega praca nauczyciela, kucharza, kierowcy i przewodnika turystycznego

Piątek, to ostatni dzień pobytu gości z zagranicy, dlatego też wieczorem odbyła się wspólna kolacja pożegnalna dla przybyłych nauczycieli i pracowników naszej szkoły.

W sobotę pożegnaliśmy naszych gości, mając nadzieję, że miło będą wspominać swój pobyt u nas i z chęcią przyjadą w przyszłym roku.

Fotoreportaż
(aby powiększyć zdjęcie, kliknij na miniaturkę)

Włoscy goście przybyli na lotnisko w Warszawie i czekają na przyjaciół z Niemiec Pani dyrektor przyjmuje prezent dla naszego gimnazjum od włoskiej szkoły... oraz od niemieckiej szkoły
Na apelu z okazji Narodowego Dnia Edukacji Z okazji Dnia Edukacji każdy zaproszony gość otrzymał od uczniów drobny upominek Samorząd Uczniowski składa życzenia zagranicznym nauczycielom
Zagraniczni goście zwiedzają sale lekcyjne U pani dyrektor w gabinecie toczyły się rozmowy na temat współpracy między szkołami Zwiedzanie Wasilkowa
Przy Sanktuarium w Świętej Wodzie Lunch w szkolnej stołówce Kierownik Wodociągów Białostockich – pan Wiesław Kuffel wyjaśnia
Pan dyspozytor pokazuje na czym polega jego praca w wodociągach w wodociągach
w wodociągach aparaty fotograficzne bardzo się przydały wspólne zdjęcie na terenie Wodociągów Białostockich
w fabryce dywanów „Agnella” - farbiarnia zwiedzanie Agnelli zwiedzanie agnelli
praca w Agnelli wymaga zręczności praca przy produkcji dywanów jest bardzo ciekawa Warszawa
Zdjęcie na tle Zamku Królewskiego w Zamku Królewskim Zwiedzanie Starówki
Zwiedzanie Starówki Czekając na zwiedzanie muzeum w Białowieży spacer po parku białowieskim
W Rezerwacie Żubra Ryś pięknie się prezentował Hajnówka – na stacji kolejki wąskotorowej
taka prędkość to przygoda ! przystanek i ognisko w Puszczy Białowieskiej prawdziwy harcerz da sobie radę w każdych warunkach
wspólne zdjęcie pod koniec wycieczki robimy sałatki moja będzie najlepsza !
a oto co nam wyszło! prawda, że wygląda smakowicie? wspólnie pracujemy nad prezentacją zawodów
wspólna praca atmosfera pracy Tobias prezentuje pracę swojej grupy
oto co przygotowała następna grupa Cały zespół na kolacji pożegnalnej było smacznie…
…i wesoło polsko – włoska para kółko przyjaciół
nadszedł czas pożegnania do zobaczenia jeszcze się zobaczymy
miło było ale czas wracać do domu ostatni uścisk dłoni do zobaczenia

Powrót

gimnazjum, szkoła, szkolnictwo, klasa, klasy, uczeń, uczniowie, oceny, rodzice, oświata, Wasilków, ksiądz, Rabczyński,Samorząd Uczniowski, lekcje, lekcja