Zapraszamy na nasz blog
Gimnazjum im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie

Kronika szkoły

Wizyta w Niemczech w ramach programu PNWM 17-23 maja 2015

16 maja wyruszyliśmy Eurobusem do Niemiec w ramach programu PNWM. Podróż była długa, dotarliśmy na miejsce następnego dnia w południe. Pierwszym miejscem pobytu była Norymbergia, która zwiedzaliśmy razem z panią przewodnik polskiego pochodzenia. Miasto było ciekawe ze względu na swoją architekturę oraz historyczne wydarzenia z czasów II Wojny Światowej. Chłopcy z naszej grupy czekali na wycieczkę do Monachium, gdzie mogliśmy zrobić sobie zdjęcie na tle Alianz Areny, oraz zwiedzić salon BMW. Pogoda 3 i 4 dnia pobytu trochę się popsuła, ale nie zniszczyła atrakcji zwiedzania zamku u szczytu Alp - Neuschwanstein, oraz mleczarni w Lehern, gdzie odbywa się produkcja serów z ekologicznego mleka. Mieliśmy również okazję zwiedzić zakład „Kuka” . Produkowane tam roboty wykorzystywane są w przemyśle samochodowym na całym świecie. Pobyt w szkole w Stadtbergen dostarczył nam nowych doświadczeń : braliśmy udział w lekcji plastyki, gdzie okazało się, że potrafimy narysować swój portret, oraz bawiliśmy się na szkolnej dyskotece !

Wszystkie te emocje i doświadczenia zrekompensowały nam długi powrót do domu. Pobyt w Niemczech zapamiętamy na długo !

(aby powiększyć zdjęcie, kliknij na miniaturkę)

Podróżowaliśmy Eurobusem na Sali gimnastycznej podczas powitania niemiecka szkoła wita nas bardzo uroczyście
występy uczniów ze szkoły podstawowej do szkoły niemieckiej przywieźliśmy  „ naszego „ Sekacza” Pani przewodnik po Norymberdze
występy uczniów ze szkoły podstawowej do szkoły niemieckiej przywieźliśmy „ naszego „ Sekacza” Pani przewodnik po Norymberdze
podczas zwiedzania Norymbergii Robimy „ mostek” i liczymy wszystkich niedokończona budowla Hitlera. Tutaj miały odbywać się spotkania Nazistów
Alianaz Arena była oczekiwana przez naszych piłkarzy wspólne zdjęcie  w Monachium w salonie BMW  było niemało atrakcji
Alianaz Arena była oczekiwana przez naszych piłkarzy wspólne zdjęcie w Monachium w salonie BMW było niemało atrakcji
zajęcia plastyczne rysujemy swoje portrety nasze prace
podczas szkolnej  dyskoteki wszyscy się świetnie bawili zwiedzamy fabrykę robotów „KUKA”
podczas szkolnej dyskoteki wszyscy się świetnie bawili zwiedzamy fabrykę robotów „KUKA”
podczas zwiedzania jeden z robotów w mleczarni Lehern
poznajemy tajniki produkcji sera ekologicznego Lunch w lokalnej restauracji zwiedzaliśmy również zamek Neuschwanstein
pogoda była deszczowa Pan Tomek przygotowuje naszą „ babkę ziemiaczaną „ ... ... z okazji pożegnalnej kolacji
powrót do domu – na autostradzie w okolicach Berlina noc w autokarze „mam nadzieję że już blisko” :)

gimnazjum, szkoła, szkolnictwo, klasa, klasy, uczeń, uczniowie, oceny, rodzice, oświata, Wasilków, ksiądz, Rabczyński,Samorząd Uczniowski, lekcje, lekcja